Hur förklarar man för någon?

Hur förklarar man för någon att man mår dåligt
vissa stunder på dygnet.
Att allt som har hänt, har satt djupa spår i mitt liv.
Att jag inte klarar av att hälsa på min bästa vän, som bor i samma hus
som vi bodde i, för att jag får en sådan stor ångest!
 
Att jag inte klarar av att gå in i lägenheten
där han höll på att ta livet av mig, pga att jag mår så extremt dåligt.
Så jag vet inte vart jag ska ta vägen. när jag öppnar dörren in dit.
 
Hur förklarar man det för någon?
 
För det verkar inte gå in iallafall, det verkar som att du/ni inte kan förstå 
hur jag mår, och vad jag egentligen har varit med om.
Ni tror att det är något litet, men det är det inte.
Jag kunde lika gärna dö!
Jag går på krishantering för jag mår så himla dåligt!
Pga allt det jag har varit med om, att han har nästan tagit mitt liv.
Allt ont han har gjort mig!
 
Röntgen visade iallafall att inga skallskador på skelettet fanns,
men nervskador och nedsatt syn, det kommer jag att leva med.
Allt pga av han!
Pga att han inte kunde kontrollera sig, pga att han är psyikiskt sjuk!
Manisk, våldsam och kontrollerande!
 
Jag är så glad över att jag har pratat med tjejer som han har varit med och tillsammans med.
Alla säger samma sak, att han är psykisk sjuk! Att han är kontrollerande och våldsam!
 
Men sen sägs det ju att det är jag som har problem, 
att allt detta är tydligen mitt fel!
Detta är faktiskt det sjukaste jag har hört!
 
Det är lätt att skylla allt på en annan, 
istället för att ta sitt egna ansvar, och förstå att något är fel.
 
Han har ju även överklagat sin dom,
hur dum får man egentligen vara!
Det är som att han inte vill släppa mig!
Att han vill att denna process ska bara bli längre och längre,
så jag ska bli påmind om honom hela tiden!
Vad håller han på med egentligen??
 
Han hade ju varit ute ur fängelset snart ju!
 
Men visst vi får väl se vad dom kommer att säga den 26 Januari!
Du vet vad du har gjort, ändå om du satt och ljög så fint i rätten.
Det är du som har gjort fel och har problem!
Börja förstå det, och ta ditt straff, istället för att försöka
förfina allt så himla mycket!
 
Det var iallafall inte jag som försökte döda dig om och om igen!
 
Min psykolog rekomendera mig att läsa boken  "en Psykopats grepp"
Så ghar beställt den från biblan, så jag kan låna och läsa den.
Det ska bli rätt skönt att läsa den.
Efter det jag läste när jag satt hos min psykolog, 
så stämde allt in på hur jag har haft det med han.
Hur han behandlade mig och hur illa han gjorde mig!
 
Jag hoppas verkligen att den kommer snart!
 
 
 
Jag har inte jobbat riktigt sedan den 21 oktober!
Det är snart 3 månader sedan!
Jag har verkligen inte kunnat, 
jag var påväg och började jobba 25% mellan den 21-25 november,
Men sen gick det inte, det gick inte pga rättegång och allt.
 
Efter domen kom, så har allt bara blivit värre!
Jag försöker bearbeta allt från dag till dag, men allt gällande han 
och det jag har varit med om. Är så jäkla jobbigt så jag vet inte vad jag ska göra.
 
Jag var hos läkaren förra veckan, så nu äter jag tabletter för måendet.
Jag går på samtal hos min psykolog, och med samråd med henne
och min läkare så är jag helt sjukskriven ca en månad till.
 
Sen kommer det att bli möte med läkare, psykolog, reab, försäkringskassan och helst min arbetsgivare också.
Så ska vi komma överrens om hur vi ska göra med allt.
För mig känns det faktiskt skönt att detta möte ska ske.
Så att min läkare och psykolog kan berätta hur jag mår, 
och hur det är att vara med i om allt detta!
Hur allt påverkar en i kroppen, att orken som jag inte har ej finns m.m.
 
Detta blev ett rörigt inlägg, men jag har så mycket jag vill få ur mig!!!
 

Kommentera här: